Túráztunk és ismerkedtünk…

2015. 09. 22. • Beszámolók • Megtekintések: 1844

Az új tanév első tanulmányi útjára nem vártunk sokáig, hisz szeptember 14-én túrázni indultunk. Biológiai, földrajzi és történelmi ismereteinket a természetben bővíthettük.

Az alsó tagozatos diákok Somoskőre indultak. Igaz, a tanösvényen már sokan jártak, de lehetőség nyílott annak részletesebb megismerésére is, hisz a túrát alapos felkészülés előzte meg. A primósok is élvezték a kirándulást, mivel a túrázás mellett ismerkedhettek új diáktársaikkal. Őket idézve: igaz hogy nem láttunk foltos szalamandrát és folyami rákot, de a tanulmányi út szuper volt.

A felső tagozatos diákok Szár-követ tűzték ki úti céljuknak. Ez a túra igényesebbnek bizonyult, mivel Ajnácskőről indultunk és Balogfalán kötöttünk ki. Közben meghódítottuk a Zaboda-követ és a már említett meredek Szár-követ. Útitársunk, volt diákunk Szekeres Pali, a tőle megszokott alázattal mesélt a Cseres-hegység élővilágáról. A gyönyörű kilátás minden fáradtságunkat kárpótolta és bátran állíthatom, hogy ezt a kirándulást még sokáig emlegetni fogjuk J.

Mindkét túráról kisfilmek is készülőben vannak. Reméljük, hogy  jól éreztétek magatokat, és ne feledjétek Szent-Györgyi Albert szavait: „ A természet hatalmas, az ember parányi. Ezért aztán az ember léte attól függ, milyen kapcsolatot tud teremteni a természettel, mennyire érti meg…“