Határtalanul – Ajka

2019. 05. 05. • Beszámolók • Megtekintések: 3439

Iskolánk idén ismét bekapcsolódott a Határtalanul programba. A partneriskolánk az ajkai Bródy Imre Gimnázium volt. Először mi voltunk a vendéglátók. A partneriskola március végén látogatott meg minket. Négy napot töltöttek itt, kirándultak, majd a harmadik napon találkoztunk velük. A szokásos futballmérkőzés után városnézés volt a program. A városnézés információi alapján a diákok bemutatókat készítettek. A közös együttműkédés alatt barátságok alakultak ki. Iskolánk április végén látogatott el Ajkára. Az első és második osztály tanulói. Az első napon Eger városát látogattuk meg, ahol bevettük a várat és jártunk a Bazilikában, majd Ajka felé vettük az irányt. A szállásunk a várostól néhány kilométerre volt egy aranyos faluban, Városlődön, az Iglauer Parkban, alpesi faházikókban. A következő igazi kiránduló napon a nagyvázsonyi várba utaztunk, ahol bekukkanthattunk egy kicsit a középkorba és Kinizsi Pál dicsőséggel teli életébe. A Balaton-felvidéken számtalan nemzeti park, barlang és hasonló természeti képződmény található, így nem is volt meglepetés, hogy kirándulasunkat a Tapolcai-tavasbarlangban folytattuk. Betekintést nyerhettünk a Tapolca alatt elterülő barlangrendszerbe. A barlang egyik legkülönlegesebb tulajdonsága az, hogy egy tó van benne. Egy húsz perces csónaktúra keretében körbehajóztuk a barlangot. A következő vár, amit meglátogattunk a Szigligeti vár volt. A várból nagyszerű kilátás tárul a Balaton felé. Másnap már ténylegesen Ajka felé vettük az irányt. Találkoztunk a már ismert diákokkal, akik bemutatták nekünk városukat egy jaték keretében, majd mi is készítettünk bemutatókat a városukról. Látogatásunkban okvetlen szerepelnie kellett egy barátságos visszavágó futballmeccsnek, amit a fiúk örömmel teljesítettek. Napunkat egy kis sétával zártuk. Felsétáltunk a Magyarpolányi Szent László katolikus kalvária templomhoz, amihez 153 lépcső vezett. A hazaúton megálltunk Várpalotán, a Trianon Múzeumban. Személy szerint nagyon élveztem a kirándulást. Az égész kirándulás családias hangulatban telt el. Az ajkai diákok kedvessége révén sok barátság született. Néhány emberrel még mindig kapcsolatban vagyunk az interneten keresztül. Meglepő módon még köztünk, elsős, másodikos diákok közt is fonódtak új barátságok, és jobban megismerte egymást a két osztály e pár nap alatt. A kiruccanásnak köszönhetően rengeteg új dolgot tanultunk meg a magyar történelemről és Magyarországról. Nagyon örülök, hogy én is részese lehettem ennek a programnak, mert rengeteg élménnyel gazdagodtam.