Négy napon át vendégeskedtünk

2019. 10. 19. • Beszámolók • Megtekintések: 2269

A Határtalanul programba iskolánk idén is bekapcsolódott. A partneriskolánk a Pécsi Apáczai Csere János Általános Iskola és Gimnázium volt. Négy napon át vendégeskedtünk.
Az első napot Budapesten kezdtük. Első látnivalók amit megcsodálhattunk a Vajdahunyad vára és a Hősök tere volt. Ezt követte a Mátyás Templom, majd a Halászbástya és a Budavári Palota. Lehetőségünk volt arra, hogy ezt a sok szép helyet villamossal illetve földalattival közelítettük meg. A tömegközlekedés még izgalmasabbá tette a kis kirándulásunkat. Szállásunk bevetése után a Szent István Bazilikába vezetett utunk, ahol egy elbűvölő orgonakoncert részesei lehettünk. Már kissé fáradtan, de annál nagyobb izgalommal indultunk el egy hajótúrára a Dunán. A túránk végére beesteledett és a rakparti csodás építmények fényei bearanyozták fényükkel a Duna hullámzó vizét. A hajótúránkat követte a Nemzeti Színház, ahol öltözőkben járhattunk és kulisszatitkokat tudhattunk meg a színészi életről. Második nap a Paksi Atomerőműben és a Mohácsi Nemzeti Emlékhelyen voltunk. Estére megérkeztünk Pécsre. Az estét városnézéssel zártuk. A harmadik napot a partneriskola meglátogatásával kezdtük. Az iskolába járó diákokkal és tanárokkal kellemes időt tölthettünk el. Körbenéztünk az iskolában és még néhány tanítási órára is betekintettünk. Következő állomásunk a pécsi ókeresztény Korsós sírkamra és Szent Andronikosz és Szent Júnia apostolok kápolnája volt. Ebéd után jött a várva várt Planetárium. Számomra a legkedvesebb program ez volt. Egy hatalmas teremben a mennyezetre vetítve tanulmányozhattuk az esti égboltot és a csillagképeket. Napunkat egy kis plázázással zártuk. A negyedik napon a varázslatos Zsolnay Kultúrális Negyedben barangolhattuk. A kerámiával díszített színesebbnél színesebb építmények által egy mesés kisvárosba kerülhettünk. A hazavezető utunkon megálltunk a Gödöllői Királyi Kastélyban. Itt beleshettünk Ferenc József császár és felesége, Erzsébet mindennapjába.
Nagyon örülök, hogy részese lehettem ismét a Határtalanul programnak. Úgy gondolom, hogy hozzám hasonlóan iskolatársaim is szívesen maradtak volna még néhany napot e csodálatos két városban.